Grön ögd.

Japp då har en vecka gått nu.
Den mesta tiden har spenderatts uppe i stockholm. haft det helt underbart.

Veckans låt blir dock lite svar att sätta fingret på.

De nominerade är

The Lilac´s med låten: "Tell your boyfriend"
Är nominerad på grund av att trotts den fruktansvärt dåliga inspelningen så har de lyckats fånga ett riktigt rivigt och rått sound. Plus att den kaxigheten som sångaren slänger ur sig i refrängen "Tell your boyfrind that im coming over to you tonight, tell you boyfriend that im coming over to your house, tell your boyfriend that im coming over to you now".


KENT med låten: "Kevlarsjäl"
Vet inte om man behöver säga så mycke mer än att "Så länge hjärtat mitt slår så minns jag dig när Du stack ett hål i min kevlarsjäl ohc så blev du mitt sår och jag blöder ihjäl kom gör ett hål i min kevlarsjäl"
Och sen är det sjukt mysigt att lyssna på kent.


Coldplay med låten: "Green eyes"
En så himla fin låt som bara får en att tänka bra tankar och må bra. vackert och man vill bara förmedla den till någon man tycker om.

"Honey you are a rock
Upon which I stand"...

..."I came here with a load
And it feels so much lighter now I met you.
And honey you should know
That I could never go on without you.
Green eyes"...

.....................................................................

Med någgran fundering vad jag skulle peka ut som veckans låt. så blir denna veckans låt...

COLDPLAY-Green eyes.

vacker text som sagt:)

Japp nu börjar en ny vecka med musik lyssnande, men även skolstart och jobb.
Ska även nu gå upp i mitt lillastudent rum och lyssna genom de nya 7" singlarna jag köpte.
lite The Concrets och The Thrills. Så vem vet de kankse blir nominerade nästa vecka. vi får väl se.

/Cherry Red X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0